Nízkoprahové zařízení pro děti M.C.Zefyríno (6 - 13 let)
Druh sociální služby: nízkoprahová zařízení pro děti a mládež dle § 62 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
Identifikátor sociální služby: 6394439
Kde nás najdete:
Fügnerova 59/20, 400 04 Trmice
Kontaktní osoba, jak se s námi můžete spojit?
Vedoucí sociální služby: Venuše Hladíková, DiS.
Tel. 702 289 537
E-mail: koordinator.trmice@seznam.cz
Kontakt na pracovníky sociální služby:
Lukáš Schwarz, DiS. – sociální pracovník
Marie Horváthová – pracovník v sociálních službách
Martina Čonková – pracovník v sociálních službách
Bc. Nikola Lokvencová – sociální pracovník
Forma poskytování sociální služby:
Ambulantní forma
Nízkoprahové zařízení naleznete na adrese Fügnerova 59/20, 400 04 Trmice v následujících dnech a časech:
Pondělí: 1¨0.00 – 16.00
Úterý: 10.00 – 16.00
Středa: 10.00 – 16.00
Čtvrtek: 10.00 – 16.00
Pátek: 10.00 – 16.00
Terénní forma
Terénní forma je poskytována dle potřeb uživatelů v odpoledních hodinách.
Kapacita sociální služby:
Kapacita ambulantní formy:
- okamžitá kapacita při práci s jednotlivcem: 1
- okamžitá kapacita při práci se skupinou: 15/2 pracovníci
Kapacita terénní formy:
- Počet klientů při práci se skupinou: 15/2 pracovníci
Kdo jsme, jaké je naše poslání?
Posláním Nízkoprahového zařízení pro děti M. C. Zefyríno je poskytovat dětem a mládeži ve věku od 6 do 13 let ohrožených sociálním vyloučením podporu a odbornou pomoc při zvládání jejich obtížných životních situací. Sociální služba nabízí bezpečný prostor pro trávení volného času, pro seberealizaci, osobní rozvoj, vzdělávání, a sociální začleňování, čímž působí preventivně proti sociálnímu vyloučení a rizikovému chování.
Cílová skupina
Cílovou skupinou jsou děti a mládež ve věku 6 – 13 let z Trmic, ohrožené sociálním vyloučením, které prožívají obtížné životní situace:
- obtížné životní události (v situacích, ve kterých se těžce orientují, a které jsou obtížně řešitelné vlastními silami, jako je např. rozpad rodiny, partnerské problémy rodičů, životní krize, pociťující tlak na výkon atd.).
- konfliktní společenské situace (šikana, drobná kriminalita, vandalismus, násilnictví, výtržnictví, experimentování s návykovými látkami apod.).
- omezující životní podmínky (podporující či vytvářející izolovanost jedince, neschopnost adaptace, neschopnost navázání vztahů, nevyhovující hygienické podmínky, alkoholismus a užívání návykových látek rodičů děti/mládeže, kriminální činnost rodičů dětí/mládeže apod.).
- nejisté zázemí (dlouhodobá nezaměstnanost rodičů, rozpad rodiny, nové partnerské vztahy rodičů, časté stěhování, malá nebo žádná podpora ze strany rodičů vůči jakémukoliv rozvoji dítěte, rodiče jsou uživateli návykových látek).
- špatná finanční situace nebo chudoba rodiny (projevující se především následujícími rysy: vysoká míra zadlužení, ohrožení lichvou, exekuce, velký počet osob žijících v bytě, nízká kvalita bydlení, permanentní hrozba vystěhování z bytu).
- školní problémy (problémy s respektováním autority, agrese a konflikty vůči učitelům i spolužákům, problémy s prospěchem, záškoláctví, předčasné odchody ze vzdělávání).
- volný čas (omezená možnost trávení volného času, nedostatek finančních prostředků k realizaci volnočasových aktivit).
Cíle sociální služby:
- vytvářet bezpečný prostor pro trávení volného času
- umožnit dětem a mladým lidem lépe se zorientovat v jejich sociálním prostředí
- nabízet aktivity a činnosti zaměřené na prevenci rizikového chování
- rozvíjet individuální schopnosti a dovednosti
- poskytovat podporu v průběhu vzdělávání
- posilovat zdravé sebevědomí uživatelů a uživatelek služby
- pomáhat dětem a mladým lidem při řešení jejich obtížných životních situací
- zvyšovat zájem dětí a mládeže o mimoškolní zájmové činnosti v zařízení i mimo něj
- spolupracovat s dalšími subjekty a tím podporovat sociální začleňování jednotlivců či skupin
- vést klienty služby k samostatnosti a zodpovědnosti
Činnosti sociální služby:
Nízkoprahové zařízení pro mládež je službou sociální prevence podle § 62 zákona č. 108/2006 Sb. Sociální služba je poskytována bezplatně. Veškeré činnosti vychází z potřeb uživatelů a směřují ke zlepšení kvality jejich života a zlepšení jejich nepříznivé sociální situace.
Základními činnostmi sociální služby jsou:
- Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
- Kontaktní práce s uživateli (cílené navazování kontaktu s uživateli, motivace uživatelů k hledání společného cíle).
- Zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity, vzdělávání a společenský kontakt uživatelů.
- Podpora při příprava do školy (poskytnutí podmínek pro přípravu do školy, podpora a motivace k dalšímu vzdělávání, prevence předčasného ukončení školní docházky).
- Podpora v organizaci času a plánování školních povinností (nastavení učebního plánu).
- Rozvoj kompetencí a dovedností uživatelů.
- Pracovně výchovná činnost s uživateli, tvůrčí dílny.
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí:
- Informační servis (poskytování specifických informací, směřujících k lepší orientaci ve vztazích, společenském prostředí, prostředí institucí).
- Zprostředkování kontaktu s institucemi ve prospěch uživatele.
- Doprovody uživatelů do institucí.
- Sociálně terapeutické činnosti:
- individuální práce s uživateli (zaměřeno na individuální práci s uživateli, směřující k naplňování individuálních plánů uživatelů).
- skupinová práce s uživateli (skupinové aktivity, přednáškové, edukační aktivity, preventivní programy).
- poradenství (zejména v následujících oblastech: škola a vzdělávání, vztahy a rodina, práce, finance, zdraví, bydlení, sociálně-právní témata).
- pracovně-výchovná činnost s uživateli, motivační aktivity.
- Rozvoj schopností: plánování, sebekázeň, zvládání stresu a komunikace, které jsou nezbytné pro efektivní samostatné učení.
- Rozvoj kompetencí a dovedností, nácvik praktických dovedností, které umožňují lepší orientaci a kontakt se sociálním prostředím.
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- Aktivity, směřující k lepší orientaci ve vztazích, které se odehrávají ve společenském prostředí.
- Doprovázení a pomoc při kontaktu s institucemi: podpora při jednání ve škole, na úřadech, u lékařů nebo jiných institucí, aby děti a mládež mohly lépe uplatnit svá práva a zájmy.
- Podpora zapojení do komunitních a běžných volnočasových aktivit.
- Návštěvy knihoven, muzeí, výlety, kulturní akce či společenské hry, které umožňují klientům poznávat nové prostředí a rozšiřovat sociální kontakty.
Zásady poskytování služby:
- Uživatel služby, klient, je respektován jako partner. Pracovníci respektují jedinečnost člověka a nezpochybňují jeho lidskou důstojnost.
- Poskytovaná služba a činnosti jsou prováděny s respektem k zájmům a osobním cílům uživatele a projevům jeho svobodné vůle.
- Pracovníci nízkoprahového zařízení dodržují nezávislost a nestrannost.
- Klient má právo být veden jako anonymní příjemce poskytnuté sociální služby.
- Pracovníci nízkoprahového zařízení jednají s klientem srozumitelně s ohledem na komunikační schopnosti.
- Služby jsou poskytovány bez rozdílu pohlaví, rasy, náboženství, státní či politické příslušnosti, sexuální orientace nebo na to, jakým způsobem se podílí na životě společnosti.
- Pracovníci nízkoprahového zařízení se řídí Etickým kodexem pracovníků sociálních služeb
- Snaha o maximální dostupnost z hlediska času a místa poskytování.
- Služba respektuje jedinečnost každého člověka.
- Základním prvkem poskytované služby je individuální přístup ke každému klientovi.
- Služba naplňuje charakter nízkoprahovosti.
Pravidla v NZDM:
- V klubu se konají zajímavé a vzdělávací akce, kterých se můžeš zúčastnit.
- Rádi tě zde uvidíme a není pro nás důležité, zda je tvoje barva pleti růžová, bílá nebo modrá J, je jedno zda věříš v boha nebo ne, zda máš rád holky nebo kluky, zda zlobíš málo nebo hodně a jestli si chudý nebo bohatý a tak podobně.
- Akce, které se zde konají, TĚ nesmí zraňovat, nesmíš se při nich cítit hloupě a poníženě, musejí být bezpečné a neohrožovat tvé zdraví.
- Můžeš se nás ptát, proč a jak to všechno pro Vás vymýšlíme a děláme.
- Když u nás budeš zlobit, přijde trest a ty musíš od nás vědět za co a kdy.
- Pokud tě to u nás už nebude bavit, nemusíš chodit a nemusíš nám k tomu nic říkat.
- Kdyby ti chtěl někdo jakkoliv ublížit, řekni nám to. Budeme Tě chránit.
- Nikdo ti zde nebude rozkazovat a chtít po tobě vykonávat věci, které jsou mimo pravidla.
- Můžeš přijít do klubu a zase z něj odejít kdykoliv během provozní doby.
- Pokud se nebudeš chtít účastnit nějaké hry nebo činnosti, tak nemusíš, není to povinné.
- Poskytování základních služeb klubu je bezplatné.
- Můžeš si vybrat pracovníka klubu a s ním si popovídat o záležitostech, které TĚ trápí.
- To co nám v rámci společné práce řekneš, nebudeme vyprávět dalším.
- Můžeš si na nás stěžovat a my máme povinnost ti říci jak.
Stížnost:
Pokud se ti něco v klubu nelíbí, můžeš nám to přímo říct nebo může svoji stížnost:
- hodit do schránky důvěry (pracovníci Ti řeknou, kde je)
- zaslat ji na email organizace: romano.j@seznam.cz
- poslat poštou na adresu organizace.
Tvoji stížnost vyřídí vedoucí NZDM Venuše Hladíková, DiS. nebo ředitel organizace Mgr. Martin Cichý.
Sociální služba je poskytována bezplatně.
Sociální služba je podpořena: Ústeckým krajem, městem Trmice.


