Nízkoprahové zařízení pro děti M.C.Zefyríno (6 - 13 let)

Druh sociální služby: nízkoprahová zařízení pro děti a mládež dle § 62 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů

Identifikátor sociální služby: 6394439


Kde nás najdete:

Fügnerova 59/20, 400 04 Trmice


Kontaktní osoba, jak se s námi můžete spojit?

Vedoucí sociální služby: Venuše Hladíková, DiS.

Tel. 702 289 537

E-mail: koordinator.trmice@seznam.cz

Kontakt na pracovníky sociální služby:

Lukáš Schwarz, DiS. – sociální pracovník

Marie Horváthová – pracovník v sociálních službách

Martina Čonková – pracovník v sociálních službách

Bc. Nikola Lokvencová – sociální pracovník

Forma poskytování sociální služby:

Ambulantní forma

Nízkoprahové zařízení naleznete na adrese Fügnerova 59/20, 400 04 Trmice v následujících dnech a časech:

Pondělí: 1¨0.00 – 16.00

Úterý: 10.00 – 16.00

Středa: 10.00 – 16.00

Čtvrtek: 10.00 – 16.00

Pátek: 10.00 – 16.00

Terénní forma

Terénní forma je poskytována dle potřeb uživatelů v odpoledních hodinách.

Kapacita sociální služby:

Kapacita ambulantní formy:

  • okamžitá kapacita při práci s jednotlivcem: 1
  • okamžitá kapacita při práci se skupinou: 15/2 pracovníci

Kapacita terénní formy:

  • Počet klientů při práci se skupinou: 15/2 pracovníci

Kdo jsme, jaké je naše poslání?

Posláním Nízkoprahového zařízení pro děti M. C. Zefyríno je poskytovat dětem a mládeži ve věku od 6 do 13 let ohrožených sociálním vyloučením podporu a odbornou pomoc při zvládání jejich obtížných životních situací. Sociální služba nabízí bezpečný prostor pro trávení volného času, pro seberealizaci, osobní rozvoj, vzdělávání, a sociální začleňování, čímž působí preventivně proti sociálnímu vyloučení a rizikovému chování.

Cílová skupina

Cílovou skupinou jsou děti a mládež ve věku 6 – 13 let z Trmic, ohrožené sociálním vyloučením, které prožívají obtížné životní situace:

  • obtížné životní události (v situacích, ve kterých se těžce orientují, a které jsou obtížně řešitelné vlastními silami, jako je např. rozpad rodiny, partnerské problémy rodičů, životní krize, pociťující tlak na výkon atd.).
  • konfliktní společenské situace (šikana, drobná kriminalita, vandalismus, násilnictví, výtržnictví, experimentování s návykovými látkami apod.).
  • omezující životní podmínky (podporující či vytvářející izolovanost jedince, neschopnost adaptace, neschopnost navázání vztahů, nevyhovující hygienické podmínky, alkoholismus a užívání návykových látek rodičů děti/mládeže, kriminální činnost rodičů dětí/mládeže apod.).
  • nejisté zázemí (dlouhodobá nezaměstnanost rodičů, rozpad rodiny, nové partnerské vztahy rodičů, časté stěhování, malá nebo žádná podpora ze strany rodičů vůči jakémukoliv rozvoji dítěte, rodiče jsou uživateli návykových látek).
  • špatná finanční situace nebo chudoba rodiny (projevující se především následujícími rysy: vysoká míra zadlužení, ohrožení lichvou, exekuce, velký počet osob žijících v bytě, nízká kvalita bydlení, permanentní hrozba vystěhování z bytu).
  • školní problémy (problémy s respektováním autority, agrese a konflikty vůči učitelům i spolužákům, problémy s prospěchem, záškoláctví, předčasné odchody ze vzdělávání).
  • volný čas (omezená možnost trávení volného času, nedostatek finančních prostředků k realizaci volnočasových aktivit).

Cíle sociální služby:

  • vytvářet bezpečný prostor pro trávení volného času
  • umožnit dětem a mladým lidem lépe se zorientovat v jejich sociálním prostředí
  • nabízet aktivity a činnosti zaměřené na prevenci rizikového chování
  • rozvíjet individuální schopnosti a dovednosti
  • poskytovat podporu v průběhu vzdělávání
  • posilovat zdravé sebevědomí uživatelů a uživatelek služby
  • pomáhat dětem a mladým lidem při řešení jejich obtížných životních situací
  • zvyšovat zájem dětí a mládeže o mimoškolní zájmové činnosti v zařízení i mimo něj
  • spolupracovat s dalšími subjekty a tím podporovat sociální začleňování jednotlivců či skupin
  • vést klienty služby k samostatnosti a zodpovědnosti

Činnosti sociální služby:

Nízkoprahové zařízení pro mládež je službou sociální prevence podle § 62 zákona č. 108/2006 Sb. Sociální služba je poskytována bezplatně. Veškeré činnosti vychází z potřeb uživatelů a směřují ke zlepšení kvality jejich života a zlepšení jejich nepříznivé sociální situace.

Základními činnostmi sociální služby jsou:

  • Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
  • Kontaktní práce s uživateli (cílené navazování kontaktu s uživateli, motivace uživatelů k hledání společného cíle).
  • Zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity, vzdělávání a společenský kontakt uživatelů.
  • Podpora při příprava do školy (poskytnutí podmínek pro přípravu do školy, podpora a motivace k dalšímu vzdělávání, prevence předčasného ukončení školní docházky).
  • Podpora v organizaci času a plánování školních povinností (nastavení učebního plánu).
  • Rozvoj kompetencí a dovedností uživatelů.
  • Pracovně výchovná činnost s uživateli, tvůrčí dílny.
  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí:
  • Informační servis (poskytování specifických informací, směřujících k lepší orientaci ve vztazích, společenském prostředí, prostředí institucí).
  • Zprostředkování kontaktu s institucemi ve prospěch uživatele.
  • Doprovody uživatelů do institucí.
  • Sociálně terapeutické činnosti:
  • individuální práce s uživateli (zaměřeno na individuální práci s uživateli, směřující k naplňování individuálních plánů uživatelů).
  • skupinová práce s uživateli (skupinové aktivity, přednáškové, edukační aktivity, preventivní programy).
  • poradenství (zejména v následujících oblastech: škola a vzdělávání, vztahy a rodina, práce, finance, zdraví, bydlení, sociálně-právní témata).
  • pracovně-výchovná činnost s uživateli, motivační aktivity.
  • Rozvoj schopností: plánování, sebekázeň, zvládání stresu a komunikace, které jsou nezbytné pro efektivní samostatné učení.
  • Rozvoj kompetencí a dovedností, nácvik praktických dovedností, které umožňují lepší orientaci a kontakt se sociálním prostředím.
  • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
  • Aktivity, směřující k lepší orientaci ve vztazích, které se odehrávají ve společenském prostředí.
  • Doprovázení a pomoc při kontaktu s institucemi: podpora při jednání ve škole, na úřadech, u lékařů nebo jiných institucí, aby děti a mládež mohly lépe uplatnit svá práva a zájmy.
  • Podpora zapojení do komunitních a běžných volnočasových aktivit.
  • Návštěvy knihoven, muzeí, výlety, kulturní akce či společenské hry, které umožňují klientům poznávat nové prostředí a rozšiřovat sociální kontakty.

Zásady poskytování služby:

  • Uživatel služby, klient, je respektován jako partner. Pracovníci respektují jedinečnost člověka a nezpochybňují jeho lidskou důstojnost.
  • Poskytovaná služba a činnosti jsou prováděny s respektem k zájmům a osobním cílům uživatele a projevům jeho svobodné vůle.
  • Pracovníci nízkoprahového zařízení dodržují nezávislost a nestrannost.
  • Klient má právo být veden jako anonymní příjemce poskytnuté sociální služby.
  • Pracovníci nízkoprahového zařízení jednají s klientem srozumitelně s ohledem na komunikační schopnosti.
  • Služby jsou poskytovány bez rozdílu pohlaví, rasy, náboženství, státní či politické příslušnosti, sexuální orientace nebo na to, jakým způsobem se podílí na životě společnosti.
  • Pracovníci nízkoprahového zařízení se řídí Etickým kodexem pracovníků sociálních služeb
  • Snaha o maximální dostupnost z hlediska času a místa poskytování.
  • Služba respektuje jedinečnost každého člověka.
  • Základním prvkem poskytované služby je individuální přístup ke každému klientovi.
  • Služba naplňuje charakter nízkoprahovosti.

Pravidla v NZDM:

  • V klubu se konají zajímavé a vzdělávací akce, kterých se můžeš zúčastnit.
  • Rádi tě zde uvidíme a není pro nás důležité, zda je tvoje barva pleti růžová, bílá nebo modrá J, je jedno zda věříš v boha nebo ne, zda máš rád holky nebo kluky, zda zlobíš málo nebo hodně a jestli si chudý nebo bohatý a tak podobně.
  • Akce, které se zde konají, TĚ nesmí zraňovat, nesmíš se při nich cítit hloupě a poníženě, musejí být bezpečné a neohrožovat tvé zdraví.
  • Můžeš se nás ptát, proč a jak to všechno pro Vás vymýšlíme a děláme.
  • Když u nás budeš zlobit, přijde trest a ty musíš od nás vědět za co a kdy.
  • Pokud tě to u nás už nebude bavit, nemusíš chodit a nemusíš nám k tomu nic říkat.
  • Kdyby ti chtěl někdo jakkoliv ublížit, řekni nám to. Budeme Tě chránit.
  • Nikdo ti zde nebude rozkazovat a chtít po tobě vykonávat věci, které jsou mimo pravidla.
  • Můžeš přijít do klubu a zase z něj odejít kdykoliv během provozní doby.
  • Pokud se nebudeš chtít účastnit nějaké hry nebo činnosti, tak nemusíš, není to povinné.
  • Poskytování základních služeb klubu je bezplatné.
  • Můžeš si vybrat pracovníka klubu a s ním si popovídat o záležitostech, které TĚ trápí.
  • To co nám v rámci společné práce řekneš, nebudeme vyprávět dalším.
  • Můžeš si na nás stěžovat a my máme povinnost ti říci jak.

Stížnost:

Pokud se ti něco v klubu nelíbí, můžeš nám to přímo říct nebo může svoji stížnost:

  • hodit do schránky důvěry (pracovníci Ti řeknou, kde je)
  • zaslat ji na email organizace: romano.j@seznam.cz
  • poslat poštou na adresu organizace.

Tvoji stížnost vyřídí vedoucí NZDM Venuše Hladíková, DiS. nebo ředitel organizace Mgr. Martin Cichý.

Sociální služba je poskytována bezplatně.

Sociální služba je podpořena: Ústeckým krajem, městem Trmice.