Nízkoprahové zařízení pro děti M.C.Zefyríno (6 - 14 let)

(dle Zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, § 62, identifikátor sociální služby 6394439)

NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI M.C.ZEFYRÍNO (6 - 14 LET)

Adresa: Fügnerova 59/20, 400 04 Trmice

GSM: 702 239 537

Email: romano.j@seznam.cz

Otevírací doba:

Po 13:00 - 19:00

Út 13:00 - 19:00

Stř 13:00 - 19:00

Čt 13:00 - 19:00

Pá 13:00 - 19:00

Identifikátor sociální služby: 6394439

Forma poskytování služby: ambulantní, terénní

Kapacita:

Okamžitá kapacita ambulantní formy:

Počet klientů (při práci s jednotlivcem): 1

Počet klientů (při práci se skupinou): 15/2 pracovníci

Okamžitá kapacita ambulantní formy:

Počet klientů (při práci se skupinou): 15/2 pracovníci

Poslání nízkoprahového zařízení pro děti:

Posláním NZDM je poskytovat podporu, odbornou pomoc, informace a bezpečný prostor dětem
a mladým lidem ohroženým sociálním vyloučením z Trmic (případně zdržující se v Trmicích). Sociální služba vychází z potřeb dětí a mládeže a vede ke zlepšení jejich života.

Cíle nízkoprahového zařízení pro děti:

  • vytvářet bezpečný prostor pro trávení volného času
  • umožnit dětem a mladým lidem lépe se zorientovat v jejich sociálním prostředí
  • nabízet aktivity a činnosti zaměřené na prevenci rizikového chování
  • rozvíjet individuální schopnosti a dovednosti
  • poskytovat podporu v průběhu vzdělávání
  • posilovat zdravé sebevědomí klientů služby
  • pomáhat dětem a mladým lidem při řešení jejich obtížných životních situací
  • zvyšovat zájem dětí a mládeže o mimoškolní zájmové činnosti v zařízení i mimo něj
  • spolupracovat s dalšími subjekty a tím podporovat sociální začleňování jednotlivců či skupin
  • vést klienty služby k samostatnosti a zodpovědnosti

Cílová skupina:

Služba je zaměřena na děti a mládež, která je ohrožená sociálním vyloučením z Trmic (případně zdržující se v Trmicích).

Služba je určena dětem a mládeži ve věku od 6 do 14 let.

Podmínkou zařazení klienta do služby je skutečnost, že se zájemce o službu nachází v nepříznivé sociální situaci.

Služby a aktivity poskytované prostřednictvím nízkoprahového zařízení pro děti:

zákonné činnosti dle § 62 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách

  • výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
  • zprostředkování kontaktu s institucemi ve prospěch klienta
  • sociálně terapeutické činnosti
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

Zásady poskytování služby:

  • Klient je respektován jako partner. Pracovníci respektují jedinečnost člověka a nezpochybňují jeho lidskou důstojnost
  • Poskytovaná služba a činnosti jsou prováděny s respektem k zájmům a osobním cílům klienta a projevům jeho svobodné vůle
  • Pracovníci nízkoprahového zařízení dodržují nezávislost a nestrannost
  • Klient má právo být veden jako anonymní příjemce poskytnuté sociální služby
  • Pracovníci nízkoprahového zařízení jednají s klientem srozumitelně s ohledem na komunikační schopnosti
  • Služby jsou poskytovány bez rozdílu pohlaví, rasy, náboženství, státní či politické příslušnosti, sexuální orientace nebo na to, jakým způsobem se podílí na životě společnosti
  • Pracovníci nízkoprahového zařízení se řídí Etickým kodexem pracovníků sociálních služeb
  • Snaha o maximální dostupnost z hlediska času a místa poskytování
  • Služba respektuje jedinečnost každého člověka
  • Základním prvkem poskytované služby je individuální přístup ke každému klientovi
  • Služba naplňuje charakter nízkoprahovosti

Pravidla v NZDM:

1. V klubu se konají zajímavé a vzdělávací akce, kterých se můžeš zúčastnit.

2. Rádi tě zde uvidíme a není pro nás důležité, zda je tvoje barva pleti růžová, bílá nebo modrá J, je jedno zda věříš v boha nebo ne, zda máš rád holky nebo kluky, zda zlobíš málo nebo hodně a jestli si chudý nebo bohatý a tak podobně.

3. Akce, které se zde konají, TĚ nesmí zraňovat, nesmíš se při nich cítit hloupě a poníženě, musejí být bezpečné a neohrožovat tvé zdraví.

4. Můžeš se nás ptát, proč a jak to všechno pro Vás vymýšlíme a děláme.

5. Když u nás budeš zlobit, přijde trest a ty musíš od nás vědět za co a kdy.

6. Pokud tě to u nás už nebude bavit, nemusíš chodit a nemusíš nám k tomu nic říkat.

7. Kdyby ti chtěl někdo jakkoliv ublížit, řekni nám to. Budeme Tě chránit.

8. Nikdo ti zde nebude rozkazovat a chtít po tobě vykonávat věci, které jsou mimo pravidla.

9. Můžeš přijít do klubu a zase z něj odejít kdykoliv během provozní doby.

10. Pokud se nebudeš chtít účastnit nějaké hry nebo činnosti, tak nemusíš, není to povinné.

11. Poskytování základních služeb klubu je bezplatné.

12. Můžeš si vybrat pracovníka klubu a s ním si popovídat o záležitostech, které TĚ trápí.

13. To co nám v rámci společné práce řekneš, nebudeme vyprávět dalším.

14. Můžeš si na nás stěžovat a my máme povinnost ti říci jak.

Stížnost:

Pokud se ti něco v klubu nelíbí, můžeš nám to přímo říct nebo může svoji stížnost:

  • hodit do schránky důvěry (pracovníci Ti řeknou, kde je)
  • zaslat ji na email organizace: romano.j@seznam.cz
  • poslat poštou na adresu organizace.

Tvoji stížnost vyřídí vedoucí NZDM Venuše Hladíková, DiS. nebo ředitel organizace Mgr. Martin Cichý.


Sociální služba je poskytována bezplatně.

Sociální služba je podpořena: Ústeckým krajem, městem Trmice.