Nízkoprahové zařízení pro děti M.C.Zefyríno (6 - 14 let)
GSM: 605 263 495
Email: koordinator.trmice@seznam.cz
Facebook: NZDM Zefyríno
Identifikátor sociální služby: 6394439
Forma poskytování služby: ambulantní
Kapacita: okamžitá kapacita ambulantní formy: 1
Poslání nízkoprahového zařízení pro děti:
Posláním NZDM je poskytovat podporu, odbornou pomoc a informace dětem a mládeži z Trmic ohroženým sociálním vyloučením. Sociální služba vychází z potřeb dětí a mládeže a vede ke zlepšení jejich života.
Cíle nízkoprahového zařízení pro děti:
- nabídnout dětem a mládeži smysluplné trávení volného času
- pomáhat dětem a mládeži při řešení jejich obtížných životních situací
- přispívat k prevenci sociálně patologických jevů ohrožujících děti a mládež
- rozvíjet schopnosti, dovednosti a znalosti dětí a mládeže prostřednictvím neformálního vzdělávání
- zvyšovat zájem dětí a mládeže o mimoškolní zájmové činnosti v zařízení i mimo něj
- spolupracovat s dalšími subjekty a tím podporovat sociální začleňování jednotlivců či skupin
Cílová skupina:
Věková struktura:
- Služba je určena dětem a mládeži ve věku od 6 do 14 let.
Služby a aktivity poskytované prostřednictvím nízkoprahového zařízení pro děti:
- zákonné činnosti dle § 62 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách
- výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- zprostředkování kontaktu s institucemi ve prospěch klienta
- sociálně terapeutické činnosti
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
a) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
b) zprostředkování kontaktu se společenských prostředím
c) sociálně terapeutické činnosti
d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Zásady poskytování služby:
- uživatel služby, klient, je respektován jako partner. Pracovníci respektují jedinečnost člověka a nezpochybňují jeho lidskou důstojnost
- poskytovaná služba a činnosti jsou prováděny s respektem k zájmům a osobním cílům uživatele a projevům jeho svobodné vůle
- pracovníci nízkoprahového zařízení doržují nezávislost a nestrannost
- klient má právo být veden jako anonymní příjemce poskytnuté služby
- pracovníci nízkoprahového zařízení jednají s klientem srozumitelně s ohledem na komunikační schopnosti
- služby jsou poskytovány bez rozdílu pohlaví, rasy, náboženství, státní či politické příslušnosti, sexuální orientaci nebo na to, jaký způsobem se podílí na životě společnosti
- pracovníci nízkoprahového zařízení se řídí Etickým kodexem pracovníků sociálních služeb
- snaha o maximální dostupnost z hlediska častu a místa poskytování
- služba respektuje jedinečnost každého člověka
- základním prvkem poskytované služby je individuální přístup ke každému klientovi