
Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež
POSKYTOVANÉ SLUŽBY:
V rámci nízkoprahového zařízení jsou poskytovány obligatorní činnosti dle § 62 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a další fakultativní činnosti:
- Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- Sociálně terapeutické činnosti
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Fakultativní služby:
- Edukační programy (např. kurzy finanční gramotnosti, reálie ČR, edukační programy zaměřené na posilování sociálních dovedností a kompetencí, výchovně-vzdělávací programy - tematicky zaměřené na zvyšování všeobecného rozhledu, praktických dovedností, příprava do školy, doučování atd.)
- Volnočasové aktivity (zájmové činnosti - výtvarné aktivity, promítání filmů, poslech hudby, jednorázové akce, výlety, exkurze, kulturně-zájmové činnosti)
- Sportovní, osvětové a ozdravné aktivity
POSLÁNÍ NZDM:
Posláním NZDM je poskytovat podporu, odbornou pomoc a informace dětem a mládeži z Trmic ohroženým sociálním vyloučením. Sociální služba vychází z potřeb dětí a mládeže a vede ke zlepšení jejich života.
CÍLE SLUŽBY:
- nabídnout dětem a mládeži smysluplné trávení volného času
spolupracovat s dalšími subjekty a tím podporovat sociální začleňování jednotlivců či skupin
zvyšovat zájem dětí a mládeže o mimoškolní zájmové činnosti v zařízení i mimo něj
rozvíjet schopnosti, dovednosti a znalosti dětí a mládeže prostřednictvím neformálního vzdělávání
přispívat k prevenci sociálně patologických jevů ohrožujících děti a mládež
pomáhat dětem a mládeži při řešení jejich obtížných životních situací
ZÁSADY POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY:
- všechny služby jsou poskytovány bezplatně,
- klient může navštěvovat zařízení anonymně. Aktivity nzdm nejsou podmíněny registrací.
- klienti a klientky mají možnost přicházet s vlastními nápady a ovlivňovat tak program zařízení
- respekt: klient má právo vyjádřit svoje přání a názory
- diskrétnost: pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí o všech osobních skutečnostech, které se dozví během spolupráce
- nestrannost a nezávislost: pracovníci poskytují službu bez ohledu na svoje osobní, sociální, ekonomické či kulturní charakteristiky
- odbornost: pracovníci mají pro práci odpovídající kvalifikaci
- jednání v souladu se zákony: pracovníci postupují vždy v souladu s platnými zákony
- respektování jedinečnosti každého klienta
- snaha o maximální dostupnost z hlediska času a místa poskytování
- respektování soukromí - jednání se zájemcem samotným, pak teprve s rodinným příslušníkem
- diskrétnost - zachování důvěrnosti informací
- dodržování ochrany osobních údajů - vyjednávání i s anonymní osobou
- zastupitelnost pracovníků odpovědných za jednání se zájemcem o službu v zájmu zachování kontinuity jednání s jednotlivými zájemci
CÍLOVÁ SKUPINA:
Děti a mládež ve věku od 6 do 26 let ohrožené společensky nežádoucími jevy